Duktigdag!

Idag har vi faktiskt haft ganska mycket duktigdag!


Dagen började med en timmes gos med Hugo i sängen. Bara låg å mös och småslumrade, fast han har lite udda sätt att vara gosig på våran lillkille... När han är som gosigast knölar och bökar han runt som ett liten griskulting i leran. Jättemysigt tycker han, men aj tycker mamma.


Klev upp och gjorde oss i ordning. Hugo kröp in till Novah och skulle väcka henne, vilket han lyckades med, men hon blev jätteledsen för han väckte henne med att stöka ner i hennes rum som hon så duktigt hade städat själv igår. Hugo bara stod där oförstående och tittade på henne när hon grät och skällde ut honom. Så det blev ingen bra start för Novah. Hon låg kvar i sin säng och mös en stund innan jag tvingade upp henne för frukost.


Morgonen flöt på utan nå tjafs eller bråk (tjoho!) och dom åt bra med frukost bägge två, vi lekte på en stund inne innan det var dags att göra ordning Hugo för att lägga sig och sova i vagnen. Han åt en hel bägare frukt innan vi gick ut. Novah klädde på sig helt utan minsta tjafs. Tog en promenad ut i skogen, Novah fick välja vars vi skulle gå. Hon körde Hugo i vagnen mestadels av tiden så jag fick fota lite. Blev dock inga höjdarbilder idag men men... Man kan ju inte alltid lyckas?


När vi kom in igen och Hugo låg ute i vagnen och sov så bakade vi godis (marknadsnougat) och bara mös jag och hon. Idag känns det ändå som att vi har en bra dag! *peppar peppar*
Novah har bestämt kebabtallrik till middag idag så får väl göra det :-) Hon och Martin får pommes till och jag tar champinjoner. Mums! Har dock nästan slut på grönsaker hemma så får nöja oss med gurka, avokado och lök till, men blir nog bra det med! Röra ihop lite kall dressing till också. Blir nog tipptopp!



Kommentarer
Postat av: emma

låter som en bra dag det där! :)



sv: helst vill jag gå ner till 65, men det känns så avlägset så just nu har jag 70 som mål :)

2010-11-05 @ 17:40:11
URL: http://emmaishemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0