Impressed!

Är mycket imponerad av Hugo ikväll!

Efter lite snack med en god vän nu idag om bebisar och sovvanor så var jag peppad till att själv försöka få Hugo att somna utan att jag ammar han nästan till sömns och vyssjar han till att han sover.


Så Martin gav han lite yoghurt och ett bad och så gav jag han en fruktbägare med havre i efter badet, sen raka vägen in i sängen. Pussade honom och sa godnatt och la ner han i sängen utan att ge han bröstet först, bäddade om han, drog igång speldosan och klappade på ryggen lite. Han reste sig på en gång så jag pussade han godnatt på pannan som vanligt och la ner honom igen och bäddade om honom än en gång och startade speldosan. Smekte han några gånger på ryggen och sen sov han.


Det blev ju inte riktigt som jag hade tänkt mig, men det får duga för ikväll. Han har aldrig somnat för natten tidigare utan att ammas till sömns!


Men måste erkänna att det är lite blandade känslor. Jag vet inte riktigt om jag är beredd att lägga ner den delen av amningen, det är inte den delen jag vill lägga ner, utan det jag vill få bort är den konstanta nattamningen, det eviga snuttandet på natten och inte kunna röra mig fritt i sängen utan att han ska börja knorra. Vill att han ska kunna sova hela natten själv i sin säng. Urs så svååårt!

Kommentarer
Postat av: anna westman

Min vän:



Förstår att det känns tungt med amningen men finns det inte ett sätt att få honom att somna i sin säng fasten du ammat honom innan.

2010-11-17 @ 18:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0