Jag är en pulvermissbrukare!

I 16dagar har jag nu missbrukat pulver. I början trivdes jag bra med det. Men nu, senaste dagarna har det varit grymt jobbigt.

Motivationssvackor har nog alla till och från i sin kamp mot vikten. Min försvann totalt imorse när jag vaknade. Vet inte varför. Börjar väl bara bli allmänt less på pulver och inte ha möjlighet att köra helhjärtat på att gå ner i vikt.


När Hugo föddes vägde jag 114kg. Dagen efter hade jag tappat 6kg. Innan jag blev pulvermissbrukare hade jag med amningens hjälp tagit mig ner till 91,1kg. Vägningen i fredags så hade jag nått ner till 86,8kg och då hade jag kört på pulver i 11 dagar. Det ska även erkännas att jag har fuskat en del också. Första veckan var det 4 pulvershaker och så kalorisnål middag. Sen i helgen var vi på dop och då fuskade jag ännu mer... Efter det har det varit jättesvårt att hålla sig till pulver.


Idag känner jag bara för att sätta mig med en stor fet godispåse i fåtöljen framför brasan och läsa...


Vet att många är negativa till pulver och tycker det är skit osv. Man får ofta höra "du kommer bara gå upp allt igen när du slutar"


Grejen med pulver tycker då åtminstone jag är att få en bra start till ett sundare liv. Att ha det som en inkörsport till att vilja kämpa vidare med en ny livsstil, ta det som en omstart. Går man tillbaks till sina tidigare matvanor så säger det ju sig självt nästan att det bara blir en jojo-effekt av det hela. Sambon min tyckte att pulver det var bara skit, man går ner å så går man upp. Visst, det svåra är ju att behålla sin vikt. Men tar man det hela med en nypa salt och är beredd att faktiskt lägga om sin livsstil efteråt så är det ett bra verktyg. Jag vet med mig själv att jag behöver få den där kickstarten med snabba resultat och fixeringen vid kalorier och kolhydrater för att det inte ska bli kattskit av alltihop. Och någon gång ibland (enbart ibland) så måste man ju faktiskt få ta en kort break från dieten för att ens klara av det. Är man alldeles för sträng mot sig själv så lessnar man och så får allt motsatt effekt istället.


Men jag har inte varit för sträng mot mig själv. Har jag velat smaka på maten jag lagat åt familjen har jag smakat en liten begränsad mängd, men försökt hålla mig undan kolhydraterna.


Jag ska klara det!


Men idag är det svårt...


Har spart in på pulver idag och tänker jag ta mig en slev köttfärs vid middagen och ikväll tänker jag sätta mig i fotöljen och läsa, inte med en godispåse, utan smörgåskex med räkost. Jag hoppas motivationen återkommer snart.


Bestämmer här och nu att från och med imorgon ska jag köra 5 dagar till rent med pulver sen uppehåll en vecka och äta kolhydratfattig kost (för mig verkar kolhydraterna vara värst). Eventuellt blir det två veckors break. Sen blir det pulver 10 dagar igen. Fan, har jag gått ner 27kg så kan jag väl klara det sista lilla också? Eller hur? Mitt nästa delmål är 80kg. Innan jul ska jag fanimej ha nått ner till 75kg! Då är det bara 10kg kvar till slutmålet. DET SKA GÅ!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0