Alltså, egentligen, varför ska jag sluta a...

Alltså, egentligen, varför ska jag sluta amma helt när varken jag eller Hugo vill avbryta det helt ännu? När jag väl fått tag i jobb ja då kan jag tänka mig att sluta helt (vilket jag hoppas inte dröjer allt för länge), men innan dess? Flera har påpekat att han börjar bli stor och är dags att sluta. Det känns som mycket är omgivningens påtryckningar som styr, vilket jag själv tycker är fel eftersom det borde vara upp till mig och inte alla andra att avgöra det. 1 1/2 år har jag själv satt som å maxålder innan JAG tycker barnet börjar bli för stort. Och Hugo har trots allt några månader kvar tills dess. Ska prova ge honom en vällingflaska när han vaknar imorgonbitti. Godtar han den och somnar om, ja då fortsätter vi med avslutandet. Vill han inte ha flaskan då ja då får han faktiskt ta bröstet och somna om. Då behåller vi morgonamningen ett litet tag till. Men enbart det tillfället. All övrig tid utom då vid tidigt vaknande är fortfarande bortplockat. Detta är ett beslut jag själv känner mig nöjd med också och jag hoppas det funkar bra för Hugo om han nu inte vill ha välling direkt när han vaknar.


Kommentarer
Postat av: Anna Eriksson

Men skit i vad folk säger! Jag är inte själv så förtjust i att amma efter barnen är runt 8-9 månader man andra gör som de känner är bäst. En kollega ammade sin son tills han blev 3 år - det tycker jag kanske var i längsta taget för jag skulle aldrig i livet amma Daniel om han gick fram till mig nu...

Men hon trivdes bäst med det o ingen tar ju skada av det heller.



kör tills du ser anledning att slut o strunta i andra - mitt råd! =)

Kram på dig

2011-02-25 @ 17:23:27
URL: http://mrsannaeriksson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0