Tjoho han sover!

Igår var första kvällen Hugo fick somna själv i sovrummet. Efter mycket funderande och övervägande tyckte jag det nu var dags. Det underlättar ju så grymt mycket om han kan somna själv utan att jag sitter där inne med honom. Lär han sig somna utan att någon är där inne så kanske snart pappa kan lägga honom med!

Hade lite småtvivel över hur det egentligen skulle gå. Känns som så himla jobbigt i mammahjärtat att höra han gråta hur länge som helst där inne. Men igår tror jag det bara tog ca 20 minuter innan han la sig till ro och somnade.


Ikväll var det dags igen. Tog först en dusch med honom och sen gav han välling. Han drack halva flaskan (är väldigt väldigt sällsynt att han äter mer välling än så!). Släckte ner, pussade han på pannan och sa godnatt och bäddade ner han i sängen. Direkt var han påväg att ställa sig upp, men jag drog igång speldosan och gick ut därifrån och stängde dörren i vanlig ordning. Jag hann knappt sätta mig i soffan förrän han lugnade ner sig! Han grät till några gånger till och från men kom fort till ro och slocknade!


Är nu jag frågar mig varför jag inte provade tidigare! Men men, lätt att vara efterklok och bättre sent än aldrig (bara för att använda sig av två klyschor i samma mening!).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0