Är på väg hem ifrån våran dalaresa. Har ju...

Är på väg hem ifrån våran dalaresa. Har just passerat Övik så har inte så långt kvar hem. Detta är första gången på länge som vi åker hem med så här blandade känslor. Dels är jag ivrig och ser fram mot att komma hem den här gången. Men i nästa andetag fylls jag av vemod över vad denna hemresa egentligen innebär för oss alla. Det är både med glädje och sorg i hjärtat jag kommer hem den här gången. Förändringarnas tid är inne, det faktumet går inte att frånkomma. Just nu är vi i en uppåtspiral med positiva förändringar för oss alla. Det kommer krävas mycket hårt jobb för mig och Martin att driva detta i land. De största hindrena är näst intill övervunna. Det kommer bli kämpigt att få tid och ork att räcka till till allt som måste göras. Men det får lov att gå. Det MÅSTE gå. Vi båda är säkra på att det är det här vi vill. Detta är vår språngbräda för att kunna komma dit vi vill i livet, att skapa det liv vi vill ha. Vi är beredda på det jobb det innebär, även om det kommer bli kämpigt. Men det kommer bli bra i slutändan! Kommer bli väldigt bra! Det är vi, och bara vi som kan styra över hur vi vill leva vårat liv och vilken väg det ska ta, även om det ibland kommer återvändsgränder, omvägar och hinder efter vägen. Ensam är stark brukar det heta, men i enad styrka är man tamejfan starkare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0