Och apropå förändringarnas tid så har Hugo...

Och apropå förändringarnas tid så har Hugo redan fått genomgå lite förändringar. Är nu lite mer än en vecka sedan jag slutade amma honom helt. Han har väl inte accepterat det helt ännu. Men det har gått hyffsat bra ändå, bättre än jag hade trott. Det känns faktiskt bättre än jag hade trott också! Visst är det också vemodigt, självklart! Känns så definitivt att sluta amma, för mig så tyder det på att han börjar bli stor. Och han är ju faktiskt stor nu. 13 1/2 månad fick jag amma honom åtminstone, så är ganska nöjd ändå! Det som var sista droppen var att det började bli så smärtsamt för han är så hårdhänt och kunde inte acceptera begränsade tillfällen, utan han ville ha tillgång jämt och jag kände att det inte var hållbart längre. Så då fick det bli totalstopp. Och jag är nöjd med det beslutet. Så nu är amningskapitlet avslutat för den här gången, nu lär det dröja några år innan det är aktuellt igen.


Kommentarer
Postat av: Viktkamp

låter som ett bra beslut =)

2011-03-19 @ 19:38:53
URL: http://viktkamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0