Slutbakat!

Nu tänker jag inte baka nå mer bullar förens det är dags för julbaket kring lucia! Är totalt fullkomligt less på att baka nu!

7 timmar har jag stått och bakat bullar! Snacka om att vara slut! Kommer definitivt somna ovaggat inatt! Har dock haft bra bakhjälp av dottern :-) Hon måste vara världens bästa jästsmulare!

Vad är det för nå bullar jag varit så himlarns duktig att baka idag då?

2 satser pizzabullar
1 sats vaniljbullar
½ sats kanelbullar
½ sats äppelbullar.

Vad har gått åt för att baka alla dessa bullar som var närmare 200 stycken?

4pkt jäst
4kg mjöl
2l mjölk
1kg margarin
1kg socker
1/4 dels paket vaniljsocker
½burk kanel
700g äppelmos
2pkt stora bullformar
1 storpack rökt skinka
800g ost av typen edam
270g tomatpuré
ca 300g ketchup
½burk oregano
ca 1/8 del pärlsocker

och säkert mer jag glömt. Är en del som gått åt i dagens bak. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0